Klein maar fijn
- 5 jul 2025
- 2 minuten om te lezen

Natuurlijk word ik blij van 'grote' dingen zoals een vakantie, iets vieren, dagje weg.... maar ook van heel kleine dingen.
Regen
Vooral als ik thuis ben. Tv aan, thee erbij en het getik van regen op de ramen. Gezellig! Buiten vind ik het ook niet heel vervelend sinds ik een goed regenpak heb en zelfs een soort waterdichte sokken voor over mijn schoenen. Heb alleen nog geen manier gevonden om mijn tas droog te houden. Als mijn spullen weer eens doorweekt zijn ben ik soms wel even klaar met regen.
Kledingwissel
Als ik terugkom van iets waarbij ik nette kleding droeg kijk ik er onderweg naar huis al naar uit om relaxte kleren aan te trekken. Dat is het eerste wat ik doe als ik terug ben. Maar ook andersom: eerst thuis zijn in mijn huiskleding, daarna douchen en me klaar maken om ergens naar toe te gaan. Even aandacht besteden aan mijn uiterlijk geeft me meteen een kleine boost.
Aardige mensen
Als ik mensen op straat elkaar zie helpen, een goed gesprek hoor waarin ze echt naar elkaar luisteren... Daar word ik meteen blij van. Ook als iemand aardig tegen me is en van tijd doorbrengen met fijne mensen word ik vrolijk.
Leuke/fijne spullen
'Geluk zit niet in spullen' hoor je vaak. Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Ik vind het heel leuk om iets moois te kopen. Niet dat ik met geld smijt (dat kan ook niet) maar ik koop wel graag dingen die me blij maken. En nee, dat effect duurt niet een paar minuten. Fijne spullen maken me elke dag blij. Laatst liep ik langs een huis met afgebladderd verf, er hingen handdoeken als gordijnen .... Ik zou meteen ongelukkig worden in zo'n woning. Sterker nog: ik vond het al vervelend om het huis te zien terwijl ik er niet eens woon. Een huis moet een thuis zijn vind ik. Met spullen die je mooi vindt. Die passen bij wie je bent, bij je stijl en smaak. Het hoeft niet veel te zijn, niet duur ... maar wel iets waar je graag naar kijkt.
En verder:
- Katten knuffelen. En honden, katten, konijnen, lammetjes, kalfjes, geitjes en herten. Hier een kleine fotocompilatie met een hoge dosis schattigheid:
- Eindelijk naar de wc kunnen.
- Naar een mooie sterrenhemel kan ik blíjven kijken. Ook: naar de de wolken. Of een zonsondergang. Zonsopgang is vroeg, die zie ik niet vaak ;) .
- Mijn zaterdagavondsnack: chips, zoute popcorn of worstjes en kaas.
- Bloesembomen, planten die opkomen, een bos bloemen in huis die past bij het seizoen.
- Fijne sokken! Niks is huiselijker dan sokken.
- Wakker worden zonder wekker of (iets) voor de wekker.
Van welke kleine dingen word jij blij?

















Opmerkingen