top of page

Overdenkingen


Doe een beetje aardig!
Zo is het! "Uitkijken GODVERDOMME" * roept een jongen op de fiets als ik rem voor een andere fietser. Om zijn woorden kracht bij te zetten (alsof dat nodig is) maakt hij nog wat armgebaren en zet de capuchon van zijn hoodie op. Uh, nou niet de boel omdraaien he? Het probleem is niet dat ik rem maar dat jij keihard aan komt racen. Ja, dan schrik je als ik rem en ga je (blijkbaar) vloeken. (Al ben ik de eerste om toe te geven dat het soms wel echt aan mij ligt, dat ik iets doe
4 minuten om te lezen


Duurzaamheidsdiscussies; vergeet de duurzame relaties niet!
Let's agree to disagree Volgens mij ben ik best duurzaam bezig. Ik let er meestal op dat mijn ecologische voetafdruk ongeveer net zo...
4 minuten om te lezen


Huismus of outgoing 'angsthaas'?
Huismus of een outgoing type dat zichzelf afremt? That's the question. Of in ieder geval is het één van de 'questions' die ik mezelf stel. Het huismusdeel is duidelijk, echt opladen doe ik door alleen thuis te zijn, dan verveel ik me geen seconde. Er is altijd genoeg te kijken, te lezen, leren en luisteren. Ik voel me op mijn best in de herfst en winter, onder andere omdat die seizoenen meer oproepen om in jezelf gekeerd te zijn. Dus echt heel outgoing zijn valt alvast af. Ma
5 minuten om te lezen


Fascinerend: wat toevallig!
Ik denk veel en graag na. En dan kom je er niet onderuit.... mijn brein werpt ook regelmatig een psychologisch onderwerp of levensvraag op. Of ik er nou zin in heb of niet. Eén van de gedachten die ik fascinerend vind is: hoeveel invloed soms kleine dingen kunnen hebben, soms - in het uiterste geval - bepalen ze het verloop van je verdere leven. Oké geef eens een voorbeeld ... Stel je gaat boodschappen doen maar bent je autosleutels kwijt. Daardoor kom je vijf minuten later
2 minuten om te lezen


Mijn favoriete quotes!
Quotes... je haat ze of je houdt ervan. Ik ben fan! Van sommige quotes dan. De 'Home is where the heart is' letters van Xenos zul je niet snel op mijn vensterbank zien pronken. In deze post deel ik mijn favorieten met jullie! We know who we are but not who will be Als je een béétje een denker bent - en dat ben ik - nogal - kom je er bijna niet onderuit... nadenken over je toekomst. Eigenlijk kun je daar weinig zinnigs over zeggen natuurlijk. Een goede eye-opener die ik teg
6 minuten om te lezen


Je leven ís al bijzonder
Héél soms heb ik een bui waarin ik vind dat ik een grootser, spannender en meeslepender leven moet hebben. Zo'n stemmetje dat roept: “JE MOET MEER UIT JE LEVEN HALEN!! JE HEBT ER MAAR ÉÉN.” Altijd op pad, elke dag nieuwe dingen meemaken. Zo ziet die stem me graag. Dat ik daar de energie niet voor heb houdt ie geen rekening mee. Maar los daarvan: ik wíl het ook niet. Van het ene avontuur naar het andere hollen is voor mij niet de manier om te genieten. Ik houd juist van het co
3 minuten om te lezen
bottom of page